18 серпня 2020 р. Андрій Цибулько, засновник Центру енергетичної безпеки України, відвідав виставку «Інфраструктура електротранспорту 2020: вікна можливостей», де виступив з коротким докладом щодо ситуації з електроавтобусами в Україні та можливих шляхів державної підтримки вітчизняного виробника.
“За моєю інформацією, на сьогодні, в Україні є мінімум 3-4 вітчизняних виробника, які мають можливість в короткі строки налагодити серійне виробництво електроавтобусів. Також є два виробника, які вже зробили свої перші прототипи. (це львівський Електрон та луцький Санрайз).” повідомив Андрій Цибулько.
Крім акумуляційної батареї, українські виробники можуть повністю виробляти електробус з вітчизняних комплектуючих (кузов, шасі, електродвигун, системи управління).
Одною із основних перепон масового впровадження електробусів є їх висока ціна (1,5-2 рази більше ніж звичайні автобуси).
Тому для старту переходу від «богданчиків» до електроавтобусів, державі вже сьогодні потрібно планувати механізм підтримки їх впровадження. Це може бути спеціальний фонд в державному бюджеті для співфінансування частини вартості електроавтобуса, джерелом наповнення якого буде спец акциз на дизель чи бензин.
Перехід на електроавтобуси це не тільки питання екології міст, розвитку внутрішнього виробництва а також питання енергетичної безпеки країни. На сьогодні близько 85% дизелю ми імпортуємо, це при тому що в Україні профіцит електрогенеруючих потужностей.